zondag 1 juni 2014

Véronique De Kock in 'Temptation Island'


Kampvuur voor Katrien en Chris in 'Temptation Island'

Gisteren haalde de vierde aflevering van 'Temptation Island' van presentatrice Véronique De Kock op VT4 een marktaandeel van 23% op de zenderdoelgroep 15-44 jarigen, goed voor 210.225 kijkers. Donderdag is er een nieuwe aflevering te zien. En er is een en ander gaande.

Zowel Chris als Donia zijn opvallend zwijgzaam over hun avonturen onder de lakens. Ook bij Jurgen en Michelle is er meer beeld dan klank, want de twee tortelduifjes hebben ruzie. Jurgen gelooft niet dat Michelle oprechte gevoelens voor hem heeft en zij is daar het hart van in. Later, tijdens een romantische date, leggen Jurgen en Michelle hun ruzie bij en hangt er meer dan ooit romantiek in de lucht.

Vrijgezel Ricardo en Stefhanie groeien steeds dichter naar elkaar toe. Vrijgezel Redwan is er zeker van dat hij Nathalie helemaal voor zich zal kunnen winnen.

De vier dames organiseren een 'tempation's lekkerste' verkiezing voor de vrijgezelle mannen en vooral Katrien geniet van Roy's gouden handen.

Maar die pret wordt snel bedorven door een videoboodschap van Véronique De Kock, Katrien en Chris moeten in allerijl naar een speciaal kampvuur vertrekken. Na dit extra kampvuur zinnen beiden op wraak. Ondertussen belandt Nathalie, de vriendin van Fre, dronken tussen de lakens. Ze krijgt onverwacht bezoek van vrijgezel Koen.

Later uur voor Temptation island (VT4, 22:25) door succes Mijn restaurant (VTM, 21:25)

De kijker lijkt het gehad te hebben met 'Temptation island' van Véronique De Kock. Eén schuldige: 'Mijn restaurant' op VTM. 'Twee realityprogramma's op hetzelfde uur is te veel', klinkt het bij VT4.

De televisiegidsen van deze week mogen in de prullenmand. Of toch: de televisiegids van mensen die wel eens naar VT4 kijken. De zender heeft het programmaschema door elkaar gegooid, in de hoop meer kijkers te lokken. Temptation island , op dinsdag en donderdag, begint later op de avond. En CSI , de Amerikaanse topserie, wordt zelfs helemaal van het scherm gehaald.

De hele verandering lijkt veroorzaakt door Mijn restaurant . Het VTM-programma gaat door op zijn populaire elan van vorig jaar en wipte de eerste week al vlotjes over de 800.000 kijkers. Tel daar de gewoontekijkers van Eén bij en er schieten nog nauwelijks tv-kijkers over. Het enige wat VT4 kan doen, is diep buigen en redden wat er te redden valt.

'We willen de kijker niet laten kiezen tussen twee realityprogramma's', zegt VT4-woordvoerder Kristof Demasure. 'Vorige week stonden Mijn restaurant en Temptation island lijnrecht tegenover elkaar. De concurrentie had ook met het programmaschema geschoven. De concurrentiestrijd wordt overal gevoerd. Niet alleen bij ons.'

En dat leverde dus flauwe cijfers op voor het verleidingsprogramma met Véronique De Kock. 'We hebben het verwachte resultaat niet bereikt. Dat klopt.' Maar dat wil niet zeggen dat VT4 Temptation island opgeeft. 'Het is samen met The mentalist en Het hotel een van onze belangrijkste programma's tijdens het voorjaar.

Zaterdag hebben we de eerste drie afleveringen heruitgezonden, na de film. En wat bleek? Op bepaalde momenten haalden we 130.000 kijkers. Mensen die dinsdag en donderdag niet hadden gekeken. Het mooiste bewijs dat Temptation island nog potentieel heeft.'

Dat blijkt ook uit de Facebookpagina. Demasure merkt op dat Temptation island daar meer fans heeft dan Mijn restaurant , en dat het dus populair blijft bij jongeren. Een rondje surfen geeft hem gelijk. Het verleidingsprogrammma van Véronique De Kock had gisteren al meer dan 16.000 fans.

Maar Demasure is realistisch. 'Wij verwachten niet dat het programma door onze verschuiving plots 500.000 of 800.000 kijkers haalt. Dat is ook onze ambitie niet, maar we willen onze doelgroep wel maximaal bereiken. En dan moet je op een bepaald moment durven te schuiven.' Al benadrukt VT4 dat zoiets de uitzondering moet blijven.











Geen opmerkingen:

Een reactie posten