vrijdag 30 mei 2014

Véronique de Kock steunt hiv-campagne Sensoa


Sensoa lanceert voor het derde jaar op rij de campagne 'Sluit hiv uit, niet wie seropositief is'. Zes bekende Vlamingen, onder wie Véronique De Kock en Roel Vanderstukken, zullen te zien zijn op affiches.

Met de solidariteitscampagne wil Sensoa, het Vlaams service- en expertisecentrum voor seksuele gezondheid en hiv, het stigma en de discriminatie rond het virus aanklagen.

De campagne werd donderdag, samen met andere initiatieven naar aanloop van wereldaidsdag op 1 december, voorgesteld.

Sensoa doet beroep op zes bekende Vlamingen voor de affichecampagne. Zo zullen Véronique De Kock, Brahim, Roel Vanderstukken, Freek Braeckman, Sofie Engelen en Elodie Ouedraogo het publiek via affiches confronteren met eigen vooroordelen.

"Elke dag krijgen drie mensen in België te horen dat ze drager zijn van hiv. We willen iets doen aan de taboes, vooroordelen en onjuiste of onvolledige informatie over het besmettingsrisico en de toekomstperspectieven voor mensen met hiv", aldus Boris Cruyssaert van Sensoa.

Ook de Antwerpse holibikoepel Het Roze Huis en Designers against Aids willen de problemen rond hiv op de kaart brengen. Zij zullen hiervoor zelfgebreide sjaaltjes verkopen.

"Zo willen we symbolisch warmte geven aan mensen met hiv. Daarnaast willen we hiv weer onder de aandacht brengen. Het virus treft immers veel homomannen", klinkt het.

De sjaals van Véronique De Kock zijn vanaf 23 november verkrijgbaar in de Antwerpse stadsfeestzaal en kosten 25 en 50 euro. De opbrengst gaat naar Sensoa en Designers against Aids om toekomstige projecten te financieren.





Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen